De Zondag Jobs: hét nieuwe platform voor latent werkzoekenden
Roularta Local Media blijft innoveren en lanceert vanaf 1 januari 2025 het nieuwe jobplatform De Zondag Jobs. Dankzij de koppeling met het sterke merk De Zondag bereikt dit platform niet alleen actief werkzoekenden, maar ook mensen die open staan voor een nieuwe uitdaging, maar niet actief op zoek zijn.
Het vertrouwde Regiotalent maakt plaats voor De Zondag Jobs, een platform dat helemaal inspeelt op de veranderende arbeidsmarkt. Onderzoek toont aan dat slechts 11 procent van de mensen actief zoekt naar een nieuwe job. 53 procent staat wel open voor een nieuwe uitdaging, maar is niet actief op zoek en struint dus niet dagelijks vacaturesites af. De Zondag Jobs bereikt precies dié groep.
“Met De Zondag Jobs geven we bedrijven toegang tot een breder en vooral relevanter publiek,” vertelt Carl Vanormelingen, Digital Expert en tevens het brein achter De Zondag Jobs. “Door het platform te koppelen aan De Zondag, het meest gelezen weekblad van België, profiteren werkgevers van maximale zichtbaarheid en vertrouwen.”
Sterk merk, groot bereik
De kracht van De Zondag valt niet te onderschatten. Met een naamsbekendheid van 99 % is dit hét merk waarmee je jouw vacatures gegarandeerd in de kijker zet. De Zondag Jobs is gekoppeld aan de website en krant van De Zondag, wat zorgt voor een breed én lokaal bereik bij potentiële kandidaten.
Employer branding: zet je identiteit in de verf
Bedrijven krijgen op De Zondag Jobsruime mogelijkheden om hun employer branding in de verf te zetten. Zo kan je een aantrekkelijke bedrijfspagina aanmaken met foto’s, contactgegevens en zelfs geplande sollicitatiedagen via Job Days.
Op De Zondag Jobs is er natuurlijk ook een link voorzien naar Jobvillage, de succesvolle jobbeurzen van Roularta Local Media. Zo is er een totaalaanbod rond rekrutering op één platform.
Ook voor sollicitanten maakt het platform het verschil: in een handomdraai kunnen ze zich kandidaat stellen voor een job via e-mail, rechtstreeks op het platform of via de bedrijfswebsite.
Benieuwd naar meer? Ontdek het platform op jobs.dezondag.be
Job Boost: het geheim wapen om écht op te vallen
En dan is er nog de Job Boost – hét geheime wapen om je vacature echt te laten opvallen. Met Job Boost wordt je vacature als advertentie gepromoot op Meta (Facebook en Instagram), binnen een straal van 17 kilometer rond de joblocatie. Dat is een sterk pluspunt, want uit onderzoek blijkt dat 89% van de mensen een vlot woon-werkverkeer belangrijk vindt en bereikbaarheid voor de meeste tevredenheid zorgt in een job. Kandidaten zoeken die dicht bij je bedrijf wonen, is dus een goed idee.
De advertenties van de Job Boost lopen altijd via de kanalen van De Zondag Jobs, wat zorgt voor een hoger engagement dankzij de sterke koppeling met dit gekende en vertrouwde merk. Dat betekent: meer kans dat jouw vacature op het juiste moment bij de juiste persoon terechtkomt. En het goede nieuws: dit krijg je er standaard bij als je een vacature post op jobs.dezondag.be!
“Het mooie aan Job Boost is dat we niet wachten tot iemand de vacature zelf vindt,” legt Carl Vanormelingen uit. “We tonen de jobs proactief aan de juiste doelgroep. Dankzij de sterke naam van De Zondag zien we een opvallend hogere betrokkenheid én meer sollicitanten.”
Een slimme zet in een krappe arbeidsmarkt
Met De Zondag Jobs zet Roularta Local Media opnieuw in op innovatie en efficiëntie. Werkgevers krijgen toegang tot latent werkzoekenden, kandidaten worden vlot geleid naar nieuwe opportuniteiten en de sterke naamsbekendheid van De Zondag zorgt voor vertrouwen bij kandidaten.
Meer weten?