Mijn Stad TV

Mijn Stad TV diffuse votre spot (vidéo) dans les commerces

Mijn Stad TV est une forme de signalisation numérique (communication sur écran). Grâce à des réseaux urbains d'écrans dans des points de vente à fort trafic dans et autour de la ville, Mijn Stad TV diffuse un contenu varié, engageant et dynamique qui attire l'attention des visiteurs des magasins et des clients en attente.

Le saviez vous ?

  • Le cerveau humain traite les informations visuelles 60 000 fois plus vite que le texte.1
  • 47% se souviennent du contenu concret du message sur un écran numérique.1
  • 68 % pensent que la communication sur écran numérique peut influencer leur décision.2

Sources: 1. Visix.com | 2. ScreenCloud

Comment ça marche ?

  • Votre spot (vidéo) peut apparaître sur 1 ou plusieurs réseaux d'écrans de Mijn Stad TV, dans les villes de votre choix.
  • Votre annonce apparaîtra en boucle, 20 fois par heure pendant 7 secondes chacune.
  • Par réseau c'est dans 10 ou 20 magasins, selon la ville choisie.
  • L'annonce alterne avec :
    • autres messages publicitaires (au total 50% du temps d'antenne),
    • nouvelles et inspiration de l'emplacement de l'écran lui-même,
    • les événements actuels (tels que les prévisions météorologiques),
    • attrape l'attention cool.

Voir un exemple.

Dans quels magasins un tel écran est-il affiché ?

Différents types d'entreprises sont éligibles pour raccrocher un écran Mijn Stad TV et ainsi faire partie du réseau d'écrans. Les conditions les plus importantes sont le nombre minimum de visites de clients + que l'écran soit dans un endroit clairement visible. Des exemples d'endroits typiques avec un écran Mijn Stad TV sont : la pharmacie, la friterie, la boulangerie, la boucherie, le supermarché, le magasin de journaux, le magasin de fruits, le magasin de boissons... Curieux de savoir quels commerces de votre ville ont un écran ? Demandez-le via info@mijnstad.tv.
 

Hoe werkt het?

Je advertentie wordt in lusvorm op de beeldschermen afgespeeld en meer dan 20 keer per uur getoond gedurende telkens 7 seconden. Er is steeds afwisseling met andere boodschappen in de playlist:

  • nieuws en inspiratie van de schermlocatie zelf (zoals nieuwe producten of promoties)
  • actualiteit (zoals het weerbericht)
  • toffe 'attention grabbers' om de aandacht van de bezoeker te trekken
  • andere commerciële boodschappen (in totaal 50% van de zendtijd)

    Bekijk een voorbeeld van een playlist

    X²O

    Aagje Flement, Media en Retail Marketeer
    X20 advertentie op Mijn Stad TV

    Roularta is voor ons de perfecte partner voor regionale campagnes. De Zondag en Mijn Stad TV zijn dé kanalen om onze campagne aan de juiste doelgroep te tonen.
     

    Dagmaat binnendeuren

    Sam Lepoutre, zaakvoerder
    Dagmaat advertentie Mijn Stad TV

    Dagmaat voert herhaaldelijk campagne op Mijn Stad TV om meer bezoekers naar de showroom te trekken. Zo kunnen (potentiële) klanten kennismaken met het ruime gamma. In hun campagne leggen ze het accent op een persoonlijke aanpak.

    Ik word regelmatig herkend en aangesproken over mijn advertentie op de schermen van Mijn Stad TV!

    La Sorpresa

    Marilyn Mertens
    La Sorpresa advertentie Mijn Stad TV

    Sinds onze aanwezigheid op Mijn Stad TV valt het op dat nieuwe klanten hun weg vinden naar de winkel. Naast de verkoop van doopsuiker heeft ook de verkoop van gepersonaliseerde geschenken een boost gekregen. Daarom verlengen we graag ons contract in 2024!

     

    Slank & Fit

    Tim Torfs, zaakvoerder

    We zijn nu een goed half jaar met deze 360° campagnes bezig en zetten ons schrap voor een druk najaar! Met dank aan het ganse team van Roularta Local Media!

    30CC Leuven

    Robrecht Penders, Communicatie & PR

    Dankzij De Zondag & Mijn Stad TV Leuven bereiken we zowel zij die specifiek op zoek zijn naar een optreden of festival, als degenen die voor de eerste maal kennismaken met ons cultuurcentrum.

    Omnishop Bossaert

    Rik Bossaert, zaakvoerder
    Omnishop Bossaert op Mijn Stad TV

    Omnishop Bossaert is een vaste waarde in regio Ieper, maar voor nieuwe inwoners was het nog niet zo duidelijk dat deze zaak veel meer aanbiedt dan enkel doe-het-zelfmateriaal. Met tweewekelijkse advertenties op Mijn Stad TV zette Omnishop Bossaert verschillende productcategorieën op een speelse manier in de kijker.

    Ik had nooit verwacht dat mensen me hierover zouden aanspreken!

    Auping boxsprings, bedden & matrassen

    Gwen Dooreman, Zaakvoerder Auping Antwerpen
    RLM_Auping_testimonial_advertentie

    Auping Store organiseerde een stockverkoop om de toonzaal in Antwerpen te kunnen vernieuwen. Ze combineerden hun printcampagne in De Zondag met 2 weken visibiliteit op de beeldschermen van Mijn Stad TV en gebruikten daarvoor authentieke foto's uit de toonzaal.

    Heel wat klanten gaven aan dat ze via Mijn Stad TV de zaak bezochten, en we hebben echt veel toonzaalmodellen verkocht!

    Auto Jeroen

    Jeroen Sercu, zaakvoerder

    Ik zie regelmatig nieuwe gezichten in mijn zaak sinds ik verschijn op Mijn Stad TV Ieper.

    Bereik: hoeveel en waar wordt jouw advertentie gezien?

    Het bereik van je advertentie hangt af van op welk(e) stadsnetwerk(en) je adverteert. Één stad heeft ofwel 10 ofwel 20 deelnemende handelszaken, en dus 10 of 20 schermen, afhankelijk van de stad. In steden met 10 beeldschermen tellen de 10 handelszaken samen gemiddeld 12.500 klantenbezoeken per week. In steden met 20 beeldschermen tellen de 20 handelszaken samen gemiddeld 25.000 klantenbezoeken per week.

    Er zijn stadsnetwerken in 68 centrumsteden verspreid over gans Vlaanderen: goed voor zo een 800 beeldschermen!

    Benieuwd welke steden in jouw werkgebied Mijn Stad TV-schermen hebben? En/of in welke handelszaken een Mijn Stad TV-scherm hangt? Vraag er gerust naar bij onze Account Managers.

    Neem vrijblijvend contact op

    Tarieven: hoeveel kost adverteren op het Mijn Stad TV-netwerk?

    Adverteren op Mijn Stad TV kan vanaf € 840, als je je budget enkel voor een (video)spot op de beeldschermen gebruikt. Versterk je jouw digitale schermcommunicatie met andere oplossingen van Roularta Local Media, zoals print of online advertising, dan kan je al proeven van Mijn Stad TV vanaf € 230 per campagne. Dit zijn de combinatiemogelijkheden:

    • Combineer Mijn Stad TV met Local Display Advertising voor een groter bereik in jouw regio.
    • Combineer Mijn Stad TV met De Zondag of DZ Magazine om jouw doelgroep te bereiken in een andere context: op het unieke, rustige zondagochtendmoment.

    Goed om te weten:

    • De opmaak van maximum één advertentie per campagne is inbegrepen.
    • Je advertentie wordt niet getoond op schermen in handelszaken die vergelijkbare commerciële activiteiten hebben.

    Download tarieffiche

    Deadlines: wanneer je advertentie aanleveren?

    Lever jouw materiaal aan ten laatste 3 werkdagen voor de start van jouw campagne op het netwerk van Mijn Stad TV.

    Technische specificaties: hoe groot en hoe lang mag je animatie zijn?

    Welk materiaal je precies moet aanleveren, hangt ervan af of je jouw advertentie laat opmaken door de creatieve ontwerpers van Roularta, of je zelf voor afgewerkt materiaal zorgt. De technische specificaties vind je in onderstaande materiaalfiche.

    Download materiaalfiche

    Vragen? Vul het contactformulier in:

    CHERCHEZ SUR LE SITE