De cruciale rol van een goede inkoopstrategie

In de vastgoedsector is het verkopen van panden vaak de focus. Het belang van een slimme inkoopstrategie kan echter niet genoeg benadrukt worden. In een constant veranderende markt kan een goede inkoop niet alleen je winstgevendheid verhogen, maar ook de marktpositie van je kantoor aanzienlijk versterken. In dit artikel geven we je alvast enkele tips en tricks.

Kennis is alles

Om te slagen in de vastgoedmarkt is up-to-date marktkennis onontbeerlijk. Je bent maar beter goed op de hoogte van markttrends, prijsschommelingen en de vraag naar verschillende eigendommen in je regio. Die kennis stelt je in staat om potentiële aankopen zo vroeg mogelijk te identificeren.

Sterk netwerk

Werk aan een uitgebreid netwerk .door relaties op te bouwen met verkopers, ontwikkelaars, investeerders en andere makelaars. Hierdoor krijg je soms toegang tot eigendommen nog voor die op de open markt komen. Dat geeft je een voorsprong op de concurrentie en de mogelijkheid om betere deals te sluiten. Vergeet natuurlijk niet dat je netwerk uiteraard ook particulieren moet omvatten. Het zaadje planten bij potentiële verkopers – nog vóór ze beslissen om te verkopen – zorgt ervoor dat ze misschien eerst aan jouw kantoor denken.

Awareness is key

Jij moet het eerste kantoor zijn dat potentiële verkopers overwegen, als ze willen verkopen. Top-of-mind zijn heet dat. Om dat punt te bereiken, voer je best awareness campagnes, want die bieden je de gelegenheid om de unieke waarden en successen van je kantoor te etaleren. Laat zien hoe jouw aanpak onderscheidend is, deel succesverhalen van hoe je je klanten hebt geholpen en illustreer je expertise. Kortom, vertel je verhaal. Dat doe je onder meer door in te spelen op dit onderzoek. Breng je verhaal op originele wijze, dan bouw je niet alleen naamsbekendheid op maar kweek je ook vertrouwen en herkenbaarheid bij je doelgroep.

Onze oplossingen = jouw sleutel tot succes

Met de oplossingen van Roularta Local Media lanceer je in 1-2-3 een krachtige awareness campagne.

  • Mijn Stad TV brengt je boodschap via een netwerk van meer dan 600 beeldschermen in drukbezochte handelszaken. Met schermcommunicatie via Mijn Stad TV bereik je winkel- en horecabezoekers op een uniek moment: terwijl ze aanschuiven in de rij of aan de toonbank. In plaats van met de vingers te draaien of nog maar eens door de newsfeed op de smartphone te scrollen, vestigen wachtende klanten de aandacht op jouw beeldschermadvertentie.
  • Of verhoog je online zichtbaarheid met Local Display Advertising, op basis van data bepalen onze algoritmes of een websitebezoeker binnen de juiste doelgroep valt om jouw advertentie te zien. Adverteer met jouw advertenties op onze sterke merken als Feeling, Libelle, Immovlan, Knack, …
  • Vul de campagne aan met een advertentie in de meest gelezen gratis krant van Vlaanderen, De Zondag.

Dat zijn slechts enkele van een breed arsenaal aan opties. Contacteer ons voor concreet en haalbaar advies.

Conclusie

Deze tools, gecombineerd met een sterke inkoopstrategie, geven je een voorsprong op de concurrentie door een verhaal te vertellen dat mensen overtuigt waarom ze via jou hun pand moeten verkopen. Wil je ook een streepje voor op de concurrentie?

Contacteer ons voor advies op maat

CHERCHEZ SUR LE SITE