Testimonial: De Mick zorgcentrum vond een sterke rekruteringspartner in Roularta
Rekruteren in de zorgsector is niet altijd eenvoudig, zeker nu veel mensen ervoor kiezen om dichter bij huis te werken1. Zo blijkt uit de RRS survey 2024. Daar weten ze bij De Mick zorgcentrum alles van. Gelukkig vonden ze in Roularta een betrouwbare partner om gericht op zoek te gaan naar nieuw talent. Natalie De Wolf, stafmedewerker HR-beleid, legt uit hoe Roularta Recruitment Solutions helpt om zichtbaar te blijven in de eigen regio én de juiste kandidaten aan te trekken.
1Bron: Marktwijzer Roularta Recruitment, survey bij 1500 respondenten, september 2024
Rekruteren in een uitdagende sector: hoe De Mick zich onderscheidt
"Rekruteren in de zorgsector is een uitdaging," opent Natalie. "De krapte op de arbeidsmarkt speelt een grote rol en daarnaast concurreren we met ziekenhuizen die meer bieden qua loon en doorgroeimogelijkheden." Toch heeft De Mick unieke troeven die ze via Roularta in de verf zetten, zoals vaste uurroosters en een mensgerichte werkomgeving, waarmee ze zich onderscheiden.
Regionale campagnes mét resultaat
De regionale aanpak van Roularta sluit perfect aan bij het feit dat kandidaten steeds meer in eigen buurt een job zoeken. Dat blijkt toch uit de recentste Marktwijzer, een survey van Roularta Recruitment gevoerd bij meer dan 1500 respondenten. Met oplossingen zoals De Zondag en Mijn Stad TV bereikt De Mick dan ook goed de juiste, regionale doelgroep. "Roularta biedt een sterke lokale aanpak," legt Natalie uit. "Dat zien we ook effectief in de resultaten, want na campagnes zien we telkens weer een toename aan kandidaten uit de regio."
Vooral De Zondag springt eruit: "Dat is echt een unieke krant die voordelen heeft die je bij geen enkel ander medium vindt. Mensen nemen de krant op zondag bewust mee bij de bakker en lezen die in alle rust. Zo bereik je ook latent werkzoekenden."
Een krachtige combinatie van offline en online
De goede mix van online en offline oplossingen van Roularta versterkt de zichtbaarheid van vacatures. “Klopt, en daarnaast ontzorgt die totaaloplossing ons. Het is net de combinatie van offline en online die goed werkt,” legt Natalie uit. “Zo bereiken we kandidaten via meerdere kanalen en hebben we meer kans dat er iemand toehapt.”
Vertrouwen in een samenwerking op maat
De samenwerking met media-expert An vormt de kern van de sterke relatie tussen De Mick en Roularta. “We werken nu al drie à vier jaar met An samen en dat loopt uitstekend. Ze kent ons door en door, voelt onze behoeften perfect aan en werkt heel proactief. Dat vertrouwen maakt het verschil,” vertelt Natalie.
"An begrijpt precies wat we nodig hebben. Ze is proactief en heeft een goed oog voor de nuances van onze sector."
Ook de heldere communicatie is een voordeel: “Bij Roularta weten we precies wat we krijgen. Ze leveren kwaliteit en zorgen ervoor dat onze vacatures aantrekkelijk en relevant worden weergegeven. Het resultaat? Een campagne die opvalt en effectief kandidaten aantrekt.”
Een oplossing die meer biedt
Voor De Mick Zorgcentrum biedt Roularta een uitstekende prijs-kwaliteitverhouding, gekoppeld aan een klantgerichte aanpak. De combinatie van regionale en digitale oplossingen helpt hen effectief te rekruteren, zelfs in een competitieve markt.
"We krijgen niet alleen meer kandidaten, maar ook meer zichtbaarheid. Roularta zorgt voor een sterke instroom en biedt een oplossing die verder gaat dan enkel vacatures plaatsen."