Roularta Local Media lanceert podcastreeks ‘We create media with local impact’

Gepost op 29/04/2025

Hoe ga je als lokale winkelier om met de uitdagende marktomstandigheden? Met de geopolitieke situatie? Met diversiteit en inclusie? Hoe zet je in op digitalisering? Het zijn actuele en prangende vragen waar lokale ondernemers mee bezig zijn en waarbij Roularta Local Media op zoek gaat naar de antwoorden. Het resultaat? De vijfdelige podcastreeks ‘We create media with local impact’.

Blijf op de hoogte van de lancering

 

Roularta Local Media start op 19 mei met een podcastreeks waar het dieper inzoomt op de prangende vragen die leven bij lokale ondernemers en met de hulp van experts op zoek gaat naar antwoorden.

Podcast 'We create media with local impact'

‘We create media with local impact’ wil ondernemers, KMO’s en winkeliers actief in retail en vastgoed of focussend op rekrutering helpen navigeren doorheen de evoluties in de markt. Zo wordt de geopolitieke situatie die voor moeilijke economische omstandigheden zorgt belicht, net zoals diversiteit en inclusie, het aantrekken van talent én van klanten, en digitalisering. 

Roularta Local Media wil zo in hapklare afleveringen herkenbare en relevante thema’s aansnijden die zijn klanten dagelijks bezighouden. Het wil zich op die manier nog meer profileren als een partner voor lokale ondernemers.

 

Volg al het nieuws over ‘We create media with local impact’ via LinkedIn, Instagram en Facebook

LinkedIn Instagram Facebook

Wie anders dan professionals die dagelijks met de evoluties worden geconfronteerd, zijn beter geplaatst om vanuit hun ervaring hun kijk op de zaak te delen? Vandaar dat in elk van de vijf afleveringen een expert uit een bepaalde sector zijn verhaal en tips uit de doeken doet. Een expert van Roularta Local Media zorgt voor een helikopterzicht op de problematiek en de sector. Net door het delen van eigen ervaringen wil de podcastreeks voor vertrouwen, openheid en inspiratie zorgen. ‘We create media with local impact’ is zo zeer toegankelijk en menselijk. 

Podcast 'We create media with local media'

De bedrijven die aan bod komen zijn zeer divers, zowel in sector, in regio als in grootte:

  • Waasland Shopping (shoppingcenter in Sint-Niklaas) gaat dieper in op hoe het o.a. dankzij de winkelbeleving meer klanten aantrekt
  • Iris Lingerie (lingeriezaak in Kalmthout) vertelt welke aanpassingen een meer diverse maatschappij vergt.
  • Miele Center Mariman (electrospecialist in Sint-Niklaas) en Dejonckheere Group (cardealer in Roeselare, Brugge, Kortrijk en Doornik) delen hun ervaringen rond moeilijke marktomstandigheden
  • Revive (projectontwikkelaar) heeft het over het belang van digitalisering.
  • Colruyt Group (retailer) deelt wat speelt bij het aantrekken van nieuwe medewerkers.

Kom als eerste te weten wanneer de podcastreeks start

Blijf op de hoogte

zoek op onze website