De Mobiliteitskrant van De Zondag: jouw route naar meer visibiliteit
In september brengt de redactie van De Zondag uitgebreid verslag over de mobiliteitssector in een speciaal dossier: de Mobiliteitskrant. Hieronder geven we je 5 redenen waarom je deze opportuniteit als adverteerder absoluut niet mag missen!
1. Je haakt in op de actualiteit bij tal van geïnteresseerde lezers
De Mobiliteitskrant (15 en 22 september) opent en besluit de Week van de Mobiliteit (16 t.e.m. 22 september). Een uitgelezen kans om in te haken op de actualiteit met jouw zaak, merk of aanbod! Dit is namelijk hét moment waarop veel mensen extra aandacht zullen hebben voor mobiliteitsoplossingen en duurzaamheid. Wie de Mobiliteitskrant leest, is oprecht geïnteresseerd en zal zich aangesproken voelen door wat jij aanbiedt dankzij de versterkende redactionele context.
Advies: smeed het ijzer als het heet is!
2. Meer dan gemiddeld plannen De Zondag-lezers de aankoop van een elektrische wagen
Bied je elektrische wagens te koop of te lease aan? Dan hebben we fantastisch nieuws voor jou: maar liefst 1 op 3 (namelijk 31%) van de De Zondag-lezers is van plan een elektrische wagen te kopen. Dat is 7% meer dan de gemiddelde bevolking (24%)!1
Advies: het is nu ‘key’ om bij de lezers een zaadje te planten met een awareness-campagne en jouw bedrijfsnaam of elektrische wagens top-of-mind te maken. Of misschien zelfs potentiële klanten die al wat verder in de funnel zitten over de streep trekken met een aantrekkelijke korting of actie!
3. Relevante upsell en cross-sell mogelijkheden bij De Zondag-lezers
Wist je dat de lezers van De Zondag meer dan de gemiddelde bevolking een eigen auto en/of fiets bezitten?
- 44% heeft een elektrische fiets (15% meer dan gemiddeld)
- 66% heeft een fiets (9% meer dan gemiddeld)
- 88% heeft een auto (5% meer dan gemiddeld)
Daarnaast beschikt 7% van de lezers over een bestelwagen, 5% over een moto en 4% over een bromfiets of scooter. Dat blijkt uit recent onderzoek.1
Advies: wie een of meerdere van deze vervoersmiddelen bezit, is mogelijks geïnteresseerd in een gelijkaardige variant voor zijn/haar partner, in reparatiediensten, in wisselstukken en/of in accessoires. De cross-sell en upsell-mogelijkheden zijn eindeloos!
4. Openbaar vervoer & deelvoertuigen verdienen een duwtje in de rug
- Maar liefst 57% van de bevolking gebruikt minder dan één keer per jaar de tram, bus of metro.1
- 9 op 10 gebruikt nooit een deelfiets of deelwagen. Slechts 5% gebruikt minstens één keer per jaar een deelfiets en 4% minstens één keer per jaar een deelwagen.1
- Slechts 7% van de bevolking gebruikt minstens één keer per jaar een deelstep of ander deelvoertuig dat geen deelfiets of deelwagen is.1
Advies: awareness en sensibilisering zijn aangewezen. De redactie van De Zondag zal daarin een belangrijke rol opnemen, maar voor het inspirationele luik zijn adverteerders die duurzame publieke verplaatsingsmogelijkheden aanbieden een grote toegevoegde waarde.
5. Vertrouwd medium met een groot bereik
De Zondag is als grootste weekblad van het land een gevestigde naam met een brede en trouwe lezersbasis. Het biedt jou als adverteerder een betrouwbaar platform om je boodschap over te brengen aan een groot aantal potentiële klanten. Met onze speciale editie rond mobiliteit kun je erop rekenen dat je advertentie de juiste doelgroep bereikt: mensen die actief bezig zijn met hun vervoerskeuzes én openstaan om hierover geïnspireerd te worden.
Conclusie
Adverteren in De Mobiliteitskrant van De Zondag biedt je de kans om jouw zaak, merk, aanbod of diensten onder de aandacht te brengen van een betrokken en divers publiek. De timing tijdens de Week van de Mobiliteit maakt dit moment extra waardevol. Mis deze unieke kans niet en verhoog je visibiliteit bij duizenden geïnteresseerde lezers.