KW Verkiezingen oktober
Op zondag 13 oktober 2024 vinden de provincieraads-, gemeenteraads- en districtsraadsverkiezingen van 2024 plaats. Dankzij een uitgebreid netwerk van 450 freelance fieldmedewerkers, houdt het redactieteam dagelijks de vinger aan de pols in elke West-Vlaamse gemeente, met een lokale krant boordevol actualiteit, politiek-, familienieuws en achtergrondreportages als resultaat. Die bijzondere lokale verankering maakt van De Krant van West-Vlaanderen nog steeds een supersterk verkocht nieuwsmedium in West-Vlaanderen!
Plan van aanpak
Via onze campagne West-Vlaanderen 2030 geeft De Krant van West-Vlaanderen de West-Vlaming een klare kijk op de toekomst van hun gemeente. Ze brengen de onderwerpen in beeld waar de West-Vlaming in hun gemeente écht wakker van ligt en laten de lokale partijen hierop reageren. Zo ontdek je samen met ons welke partij jouw prioriteiten deelt.
Redactie en marketing
Fase 1: informeren
Timing: donderdag 5 t.e.m. woensdag 25 september
- Informerende artikels: wat is er anders deze verkiezing?
- Quiz: "ken jij de regels van deze verkiezingen'?
Media:
- Print: De Krant van West-Vlaanderen en De Zondag
- Digitaal: e-mailing, banners in nieuwsbrieven kw.be en het RMG-netwerk
- Social media: Facebook en Instagram berichten
- Mijn Stad TV (790 schermen over gans Vlaanderen)
Fase 2: begeleiden
Timing: donderdag 26 t.e.m. zondag 13 oktober
Ontdek de hete hangijzers per gemeente en wat de opkomende partijen hieorver zeggen
Marketing:
- Print: KW (lokale campagne per gemeente) en De Zondag
- Digitaal: e-mailing, banners in nieuwsbrieven kw, kw.be en Roularta netwerk
- Social media: Facebook + Instagram (lokale campagne per gemeente)
- Mijn Stad TV
- POS: schapkaart en affiches in perswinkels (campagne afgestemd op locatie van persverkoper)
KW advertenties, social media en affiches worden per gemeente (64 gemeenten) gemaakt. De redactie zoekt uit wat de hete hangijzers zijn per gemeente en gaan hiermee communiceren.
Ontdek de hete hangijzers in jouw gemeente
Redactie: lezers kunnen de kandidaten, uitdagingen en prioriteiten per gemeente bekijken in het dossier
Test: met een eenvoudige test kunnen lezers ontdekken wat de politieke partijen in hun gemeente te zeggen hebben over belangrijke kwesties en ontdekken welke partij het best aansluit bij hun eigen standpunten.
Fase 3: analyseren
Timing: vanaf zondag 13 oktober
Wat betekent de verkiezingsuitslag voor jouw gemeente
Marketing:
- Digitaal: e-mailing, banners in nieuwsbrieven kw en kw.be
- Social media: Facebook + Instagram (lokale campagne per gemeente)
Redactioneel:
- Breaking nieuwsbrief op 13 oktober met de resultaten
- Analyse van de resultaten, eerste reacties, blik vooruit
Advertentiemogelijkheden
Adverteren kan met:
- 1/1 pagina
- 1/2 pagina
- 1/4 pagina
- 100 mm H x 256 mm B
- 181 mm H x 100 mm B