Lokale verkiezingen

Op zondag 13 oktober is het zover: de provinciale en lokale verkiezingen. In de aanloop brengt de nieuwsredactie van De Zondag al bakken informatie om kiezers wegwijs te maken en te begeleiden naar een weloverwogen stemkeuze. Kom je zelf op in de verkiezingen? Ook voor jou is De Zondag dé ultieme opportuniteit om regionale campagnes een laatste flinke boost te geven. Overtuig provinciale en/of lokale kiezers met (native) advertising in De Zondag aan de ontbijttafel, vlak voor ze naar de stembus trekken!

Wat brengt de redactie?

Wekelijks brengt de redactie van De Zondag gedegen politieke actualiteit, zoals met de rubriek 'Paul in de Wetstraat', een referentie in het medialandschap dat vaak ook in andere media (zoals radio en sociale media) wordt opgepikt.

Naar aanloop van en op 13 oktober mag het nóg wat meer zijn. Dan staan de actua-pagina's van De Zondag voor een groot deel in het teken van de provinciale en lokale verkiezingen. Onze journalisten kaarten alle belangrijke actuele topics aan, brengen verslag uit over politieke peilingen, enzovoort. Bijvoorbeeld:

  • Een dubbelinterview op 15 september met John Crombez en Bart Tommelein (Oostende).
  • Deepdive op 6 oktober in de nieuwigheden rond lokale verkiezingen (zoals het feit dat een burgemeester nu rechtstreeks wordt verkozen). Via een quiz kunnen lezers hun kennis en begrip van deze nieuwigheden testen.
  • Op 13 oktober, verkiezingszondag zelf dus, laat De Zondag een expert aan het woord over het belang van de lokale en provinciale verkiezingen voor de burger, met een analyse van de verwachtingen.

Waarom adverteren?

  1. Breed publiek. De Zondag heeft een groot bereik met een breed en gevarieerd publiek dat regelmatig de krant leest. Naast nieuws biedt De Zondag ook entertainment, lifestyle, en sportinhoud. Dit trekt een breed scala aan lezers aan, wat de kans vergroot dat verschillende demografische groepen de politieke advertenties zien.

  2. Gerichte lokale focus. Gezien De Zondag 16 regionale edities uitbrengt, kunnen advertenties specifiek gericht zijn op provinciale en lokale kiezers, waardoor de relevantie en impact van je boodschap worden vergroot.

  3. Hoge lezersbetrokkenheid. Lezers van De Zondag zijn vaak meer betrokken bij hun lokale gemeenschap en dus ook politiek. Dit maakt hen een waardevol publiek voor politieke advertenties, omdat ze meer geneigd zijn te stemmen en deel te nemen aan lokale verkiezingen.

  4. Hoge attentie-waarde. Op zondag hebben mensen meer tijd en zijn ze geneigd om de krant grondiger te lezen. Je advertentie krijgt dus meer aandacht en wordt beter ophouden.

  5. Betrouwbaar imago. De Zondag staat bekend om zijn betrouwbare en onafhankelijke nieuwsvoorziening. Dat komt de geloofwaardigheid van de advertenties ten goede, in tegenstelling tot bijvoorbeeld sociale media waarop makkelijk 'fake news' kan circuleren.

    Advertentieformaten

    Adverteren kan met een dubbele, volle, halve of kwart pagina. Kies voor een sterke visuele advertentie of voor krachtige storytelling in de vorm van een advertorial. Informeer bij jouw media-adviseur of via onderstaand contactformulier naar de mogelijke kortingen.

    De Zondag advertentieformaten

     

    Tip: ontdek de kracht van omnichannel advertising

    Combineer jouw printadvertentie met online bannering op nieuwswebsites via Local Display Advertising en/of met digital signage via de beeldschermen van Mijn Stad TV en profiteer van 10% pakketkorting bovenop de korting voor je printadvertentie!

    Digitale advertentiemogelijkheden

     

    Timing

    • Deadline reservatie advertentie: dinsdag 8 oktober 2024
    • Dag van verschijning: zondag 13 oktober 2024

    Meer info of advies op maat? Neem vrijblijvend contact op:

    zoek op onze website