Geert Bloemen leest De Zondag

Ontdek De Zondag

Kwalitatieve manier om leads te genereren

Als gekend en betrouwbaar medium dat door een relevante doelgroep op een uniek moment wordt gelezen, is De Zondag niet enkel een sterke actualiteitskrant maar ook een krachtig advertentiekanaal om leads te genereren. Zo kun je:

  • vastgoedaanbod of bouwprojecten promoten
  • je top-of-mind positie verstevigen en meer inkoopopportuniteiten creëren
  • bezoekers aantrekken voor kijkdagen

Vraag vrijblijvend meer info

DeZondag

De kracht van zondagochtend

Wat maakt De Zondag zo sterk?

  1. Grootste weekblad van Vlaanderen dat op zondag gratis wordt aangeboden door 3.800 bakkers en supermarkten en wordt gelezen door meer dan 1,3 miljoen lezers
  2. Uniek moment waarop jouw advertentie wordt gezien: wanneer men de tijd neemt om zich te informeren, inspiratie op te doen en over belangrijke keuzes (zoals de aankoop of verkoop van een woonst) te praten binnen het gezin.
  3. Relevante lezers van de redactionele context die jouw advertentie versterkt (zie geplande redactionele thema's) in de regio naar jouw keuze (zie 16 verdelingsgebieden)

Bereik: wie leest De Zondag?

Distributie

De gratis krant wordt wekelijks verdeeld over meer dan 3.800 verdeelpunten (bakkers, supermarkten en andere handelszaken die op zondag open zijn) en verschijnt steeds in 16 regionale edities.

Bekijk regiokaart

Daarnaast is De Zondag ook online aanwezig: er verschijnt voortdurend content op de website www.zondag.be en op de sociale mediakanalen FacebookInstagram en Twitter, en wekelijks krijgen 85.000 subscribers een e-nieuwsbrief in de mailbox.

Lezerspubliek

De Zondag wordt wekelijks door meer dan 1,3 miljoen Vlamingen gelezen; goed voor gemiddeld 82.375 lezers per regio. Maar wie zijn die lezers dan?

  • 3 op 4 (73%) is verantwoordelijke voor de aankopen binnen het gezin (VVA).1
  • 1 op 2 (49%) behoort tot sociale groepen 1-4 en is dus eerder welgesteld.1
  • De typische De Zondag-lezer is tussen 35-54 jaar en heeft een gezin met inwonende kinderen. Hij/zij beschouwt de zondagochtend als een me-time moment (ontbijt + krant) en heeft de gewoonte om elke zondag naar de bakker of supermarkt te gaan.2

2 Download rapport lezersonderzoek

Full Sunday

Wil je heel België bereiken? Ga dan voor de formule 'Full Sunday' en verschijn met jouw campagne in De Zondag + 7Dimanche (de Waalse tegenhanger van De Zondag). Zo bereik je in heel België de VVA's (verantwoordelijken voor aankopen), bedienden en actieve 30-plussers.

Deadlines: wanneer je advertentie aanleveren?

Deadlines printcampagne in de krant:

  • Reservatie: dinsdag voor verschijning
  • Met proef: woensdag voor verschijning (12 uur)
  • Drukklaar materiaal: donderdag voor verschijning (12 uur)

Deadlines online campagne op www.dezondag.be of in de nieuwsbrief:

  • Met proef: woensdag voor verschijning
  • Afgewerkt materiaal: donderdag voor verschijning

Technische specificaties: hoe groot mag je advertentie zijn?

2/1 pag.
 
367 mm H x 530 mm B
1/1 pag.367 mm H x 256 mm B
1/2 pag.
 
horizontaal: 181 mm H x 256 mm B
verticaal: 367 mm H x 126 mm B
1/4 pag.

horizontaal: 89 mm H x 256 mm B
verticaal: 181 mm H x 126 mm B

1/8 pag.89 mm H x 126 mm B

Vraag vrijblijvend meer info

zoek op onze website