Wat vinden (potentiële) klanten nu eigenlijk belangrijk bij het kiezen van een bouwbedrijf?

Gepost op 09/04/2024

Bouwbedrijven willen zich steeds concurrentieel onderscheiden. Dit kan door je eigen diensten/producten te verbeteren, alsook is het zeer belangrijk om je klanten te begrijpen. Het is dus van essentieel belang om op de hoogte te blijven van wat je (potentiële) klanten belangrijk vinden bij het kiezen van een bouwbedrijf.

1 Woonsurvey september 2023 bij 2006 respondenten in Vlaanderen

Ontdek hier alle insights:

Onze enquêteresultaten werpen hier licht op:

  • Een overweldigende 86% van de respondenten geeft aan dat hun hoogste prioriteit ligt bij het bouwbedrijf dat kwaliteit en vakmanschap biedt. Dit onderstreept het belang van hoogwaardige bouwprestaties en afwerkingen voor klanten.
  • Daarnaast hecht 69% van de respondenten veel waarde aan prijstransparantie bij het bouwbedrijf. Dit betekent dat eerlijke en duidelijke kostenramingen en budgetbeheer van groot belang zijn.
  • Voor 61% van de deelnemers is het cruciaal dat het bouwbedrijf de afgesproken deadlines stipt nakomt, waardoor een gestroomlijnde bouwplanning wordt gewaarborgd.
  • Bovendien hecht 51% van de deelnemers veel waarde aan de vrijheid om hun eigen toeleveranciers te kiezen, waardoor flexibiliteit en personalisatie in het bouwproces mogelijk worden.
  • Nieuw in de top 5 is dat 33% zich wil laten inspireren door realisaties.

Tip: dit is de ideale kans om als bouwbedrijf uit te pakken met afgewerkte projecten in advertenties en deel te nemen aan evenementen zoals Nieuwbouwzondag en Renovatiezondag!

Conclusie

2024 belooft een boeiend jaar te worden voor bouwbedrijven die zich aanpassen aan de veranderende behoeften van woningzoekers. Grijp deze kans en bouw aan een succesvolle toekomst in de vastgoedsector.

Neem nu contact op

zoek op onze website