Succesvolle omnichannel campagnes leveren honderden leads op voor Zorgbedrijf Antwerpen

Gepost op 14/05/2024

Met een slimme mix van traditionele printmedia en online kanalen weet Zorgbedrijf Antwerpen niet alleen senioren, maar ook jongere generaties te bereiken. Deze strategie heeft niet alleen geleid tot een top-of-mind-positie bij potentiële klanten, maar ook tot aanzienlijke resultaten, zoals honderden leads bij het recente evenement Nieuwbouwzondag.

Always-on: continue visibiliteit

Zorgbedrijf Antwerpen werkt al jarenlang nauw samen met Roularta Local Media voor hun publiciteitsnoden. Elke week vind je hen bijvoorbeeld steevast op een volledige pagina in De Zondag. Omdat ze zo’n veelzijdig bedrijf zijn, hebben ze dan ook altijd wel iets te vertellen! De ene week promoten ze hun nieuwe rollators, de andere week hun nieuwe wijnkaart, gekozen voor en door senioren, en nog een andere week onthullen ze hun nieuwe aanbod assistentiewoningen via Roularta Real Estate

Door altijd aanwezig te zijn, verzekert Zorgbedrijf Antwerpen een top-of-mind-positie. Dat wil zeggen dat, als een bepaalde nood zich voordoet bij een lezer van De Zondag, hij/zij snel aan Zorgbedrijf Antwerpen zal denken. Het ultieme doel van Zorgbedrijf Antwerpen is simpel: een allround aanbieder zijn van diensten voor senioren en gezinnen.

Gevarieerd doelpubliek

Zorgbedrijf Antwerpen beseft als geen ander dat hun doelpubliek zich niet beperkt tot enkel de uiteindelijke klant: de senioren. Ze moeten ook de jongere generaties aanspreken. Kinderen en kleinkinderen spelen namelijk vaak een belangrijke rol in het beslissingsproces bij senioren .

Omnichannel: mix van print en online

Het is aangewezen om via verschillende mediatouchpoints met die verschillende doelgroepen te connecteren. Verder bouwend op hun vertrouwde band met De Zondag, breiden ze hun campagne vaak uit met online visibiliteit. 

Hoe ze dat aanpakken? Media-adviseur Kim staat steeds met de glimlach voor hen klaar om een plan op maat uit te werken!

Assistentiewoningen op Nieuwbouwzondag

Een perfect voorbeeld van zo’n omnichannel campagne voerde Zorgbedrijf Antwerpen voor hun deelname aan Nieuwbouwzondag. Hier promootten ze hun ruim aanbod aan nieuwbouw assistentiewoningen. 

Ze stelden tijdens Nieuwbouwzondag enkele nieuwbouwwoningen open voor bezoekers. Uiteraard moesten zoveel mogelijk mensen dat weten. Om een zo breed mogelijk publiek te bereiken, promootten ze hun deelname aan Nieuwbouwzondag met een omnichannel mediamix:

 

De Zondag advertentie ZorgbedrijfDe Zondag:

Ze promootten hun deelname met een volle pagina in De Zondag twee weken voor het evenement en in De Zondag van de dag van het evenement.

Bekijk voorbeeld

Advertentie Mijn Stad TV Zorgbedrijf Antwerpen

Mijn Stad TV:

Een dynamische advertentie van 7 seconden werd in lusvorm afgespeeld op beeldschermen van Mijn Stad TV in drukbezochte handelszaken.

Bekijk voorbeeld

Advertentie LDA Zorgbedrijf Antwerpen

 

Online advertising:

Via Local Display Advertising verschenen in de relevante regio's advertentiebanners op de websites van grote magazines als Knack en Libelle.

Daarnaast zorgde Roularta Real Estate voor extra media buzz met een grote mediacampagne in print, op zoekmachines en op socials. En met succes!

Kathleen Das, Adviseur Marketing & Communicatie bij Zorgbedrijf Antwerpen:

Voor ons is het interessant om mee te surfen op een ruimere campagne zoals Nieuwbouwzondag. Het aangeboden pakket is financieel aantrekkelijk met een mooie mix tussen de advertenties en de online banners op titels uit de Roularta Media Group portefeuille en de schermen op bepaalde locaties in de stad. Afgelopen editie van Nieuwbouwzondag in april waren en 322 bezoekers verspreid over de 7 sites die we open stelden. Bij de vorige editie in oktober waren dat ook meer dan 300 bezoekers voor 5 sites. Samen dus meer dan 600 bezoekers over 2 omnichannel campagnes!

Ook een mediacampagne op maat? Vraag vrijblijvend om persoonlijk advies!

zoek op onze website