Storytelling: de sleutel voor jouw succes

Gepost op 16/04/2024

In de felbevochten arena van de vastgoedmarkt, volstaat het voor makelaars niet om enkel de aandacht te trekken. Je laat best een blijvende indruk na. Het sleutelwoord? Storytelling. In deze blog duiken we in het belang van een goed verhaal en hoe dit je kantoor kan helpen de eerste keuze te worden voor potentiële klanten. Ontdek hoe gedrukte media, en in het bijzonder De Zondag, een krachtig hulpmiddel zijn om je verhaal te vertellen

De kracht van verhalen in vastgoed

Top-of-mind bewustzijn bekomen is essentieel in de vastgoedmarkt. Het doel is om het eerste kantoor te zijn waaraan potentiële verkopers denken als ze overwegen hun pand te verkopen of kopen. Maar hoe bereik je deze positie? Door niet alleen met panden te adverteren, maar ook een meeslepend verhaal te vertellen over je kantoor, succesvolle verkopen én je unieke aanpak. Het gaat erom te connecteren met je doelgroep en verder te gaan dan de standaard advertentie. Breng een verhaal dat vertrouwen werkt en de unieke waarden van je kantoor etaleert.

De rol van gedrukte media

Gedrukte media bieden een unieke kans om diepere verhalen te vertellen. Neem nu De Zondag, Vlaanderens meest gelezen krant op zondagochtend. De perfecte etalage voor jouw verhaal want op zondag hebben mensen meer tijd en zijn ze aandachtiger. Voor velen is de zoektocht naar een nieuwe woonst of appartement een belangrijke en emotioneel geladen beslissing. Storytelling in gedrukte media speelt in op die emotie én maakt een blijvende indruk.

Storytelling: meer dan adverteren

De aankoop van een pand neem je niet lichtzinnig en al zeker niet als dat via een makelaar is. Vertrouwen is hierbij essentieel en dat is er niet in 1-2-3. Dat moet je opbouwen. Vertel daarom hoe je kantoor al veel klanten heeft geholpen hun droomhuis te vinden. Benadruk je expertise, aanpak en successen die je hebt behaald. Hoe je dromen hielp te verwezenlijken… Dit soort verhalen bouwt niet alleen naamsbekendheid op, maar creëert ook een band met je doelgroep waardoor je herkenbaar en betrouwbaar wordt. Daarnaast val je ook vroeger op in de beslissingsfunnel, nog voor mensen beginnen na te denken over de aankoop van een concreet pand. En aan wie denken ze dan eens ze klaar zijn voor de aankoop van een pand? Juist ja, het kantoor dat ze vertrouwen.

Conclusie

Het resultaat? Je wordt gezien als méér dan een makelaar, een partner in één van de belangrijkste beslissingen van het leven. Wil je meer weten over storytelling en hoe onze media hierbij kunnen helpen? 

Contacteer ons:

zoek op onze website