Waar zijn je klanten vandaag naar op zoek?

Gepost op 10/05/2019

Waar zijn je klanten vandaag naar op zoek?

Elke dag wordt de concurrentie harder. Overleven én groeien is vandaag een stevige uitdaging. Je slaagt er alleen in als je exact weet waarin jij de beste bent. En exact weet waarom je klanten precies bij jou kopen. 

Wat maakt jouw zaak uniek?

1. Wees uniek

Stel jezelf de vraag ‘Wat maakt mijn zaak uniek?’. Waarom kiezen klanten om bij jou te kopen en niet bij de concurrentie? Kwaliteit, service, … allemaal heel goed, maar echt origineel is dit niet. Denk goed na, wees kritisch en vraag het ook eens aan je klanten.

Wat je uniek maakt, is eigenlijk hét gezicht van je zaak.  Zet deze troef dus extra in de verf en speel dit uit op verschillende vlakken. Van de inrichting van de zaak, de verpakkingen die je gebruikt tot je advertenties (printvertenties en online banners). Vergeet zeker ook je website en je sociale media niet. Kortom, speel jouw unieke troef overal uit!

2. Weet waarom mensen bij jouw zaak kopen

Weet je waarom mensen een bepaald product of dienst kopen? Mooi, dan weet je direct ook hoe je dat product best verkoopt. Hou hierbij steeds in het achterhoofd dat klanten niet op zoek zijn naar een product. Ze zoeken een oplossing voor hun probleem. Heb jij de oplossing in huis? Vertel het hen dan.

3. Geef jouw klanten een ‘speciaal’ gevoel

It’s all in the mix!

Jouw winkel bestaat dankzij jouw klanten. Zet ze daarom ook geregeld eens in de bloemetjes. Maak ze speciaal: een kleine attentie, extra advies, een speciale promo-actie, (her)ken je klanten… Zo speel je in op hun positieve emoties. Want elke klant die zich speciaal voelt, onthoudt dit. De kans is groter dat ze terugkomen. En een klant die terugkeert, is misschien nog waardevoller dan nieuwe klanten.

Hoe pak je dat aan?

Door eerst en vooral in te zetten op sterke communicatie met je klanten. Als je klanten je unieke troef niet (leren) kennen, gaan ze ook niet zo makkelijk over de vloer komen. Ideaal is dan regionaal adverteren.  Maak hierbij de mix tussen print én online campagnes voor een optimaal resultaat.

Met Local Display Advertising staat jouw online advertentie op het uitgebreide netwerk van Roularta-nieuwssites. Combineer dit met printadvertenties in bijvoorbeeld De Zondag, Steps of De Streekkrant. Zo verspreid je je boodschap heel gericht binnen jouw regio!

Niet zeker wat voor jou de beste aanpak is?

We bekijken graag samen wat voor jouw zaak en merk de beste oplossing is. Contacteer ons voor persoonlijk advies of vraag een offerte op maat.

zoek op onze website