Advertentie DVV Verzekeringen haakt in op actualiteit in De Zondag
DVV Verzekeringen sloeg in een advertentie een slim bruggetje naar de actualiteit. Een idee dat in het leven werd geroepen door het creative consultancy agency 'Happiness Anywhere' en gretig werd opgepikt door de vakpers!
Het idee
In De Zondag van 4 juni schreef onze redactie over het toenemende aantal klachten over onbereikbare verzekeraars. DVV Verzekeringen, die gekend staat voor een uitstekende klantenservice, pakte daaropvolgend uit met een paginagrote advertentie in De Zondag van 11 juni. Daarop te zien: een uitgescheurde krantenkop en daaronder de opvallende boodschap: 'een verzekeraar die wél bereikbaar is'. De leuze van DVV verzekeringen luidt dat goede service bij hen eenvoudigweg al generaties lang in het DNA van hun verzekeraars zit.
Een slimme manier om in te spelen op de actualiteit en zich zo te onderscheiden van de concurrentie!
Waarom zijn dergelijke top topical ads zo doeltreffend?
Humor speelt hier een belangrijke rol. Advertenties die als humoristisch worden gepercipieerd – zoals hier, speels de spot drijvend met verzekeraars – worden doorgaans beter onthouden door de consument.
Daarnaast wordt je merk ook als vernieuwend en modern gepercipieerd, omdat een topical ad zo kort op de bal speelt.
Hans Smets, Managing Director bij Happiness Anywhere (Creative consultancy agency van DVV Verzekeringen), zag nog een grote meerwaarde in het lokaal, maar grootschalig bereik van De Zondag:
“De Zondag is een relevant medium voor een merk als DVV omdat het op een impactvolle, snelle en relevante manier kan helpen om regionaal de kracht van nationale campagnes door te zetten.”
Interesse om zelf met een top topical ad in De Zondag te verschijnen?
Laat ons samen nadenken over een scherpe campagne die naadloos aansluit bij de actualiteit en over een strategische positionering. Grijp je kans om in te spelen op de actualiteit!