7 tips om Native Marketing aan te pakken

Gepost op 18/06/2019

7 tips om Native Marketing aan te pakken

Uit een studie van Nobelprijswinnaar Khaneran blijkt dat 90% van de beslissingen die we elke dag nemen wordt gestuurd door onze emoties.  Als je dit weet, besef je meteen ook hoe belangrijk emoties zijn bij het maken van reclame. Consumenten overtuigen doe je vooral met 'een lach en een traan', eerder dan dat je met een droge opsomming aan rationele argumenten op de proppen komt.

Investeer in de betrouwbaarheid van je merk

Dat maakt goede reclame maken juist zo moeilijk. Met je marketingcampagnes streef je eraan dat het aankopen van je product een automatisme wordt. Iets wat je doet zonder al teveel bij na te denken. Deze emotionele band bereik je alleen door sterk in te zetten op indrukken, inspiratie en impulsen. Dit bereik je door ook Native Advertising in te zetten in je marketingmix. Het levert je zaak, je merk en je klanten een mooi meerwaarde op. Je investeert immers in de betrouwbaarheid van je merk. Je bouwt aan een duur­zame klantrelatie op lange termijn. Wie vandaag (durft) te investeren in een native reclamestrategie, bouwt echt wel een stevige voorsprong op. Door klanten te betrekken bij je verhaal, kwalitatief hoog­waardige content te maken en interessante online ervaringen te delen krijg je immers zeer positieve reacties.

Gebruik de kracht van storytelling

Onze ervaring leert dat Native Advertising een echte win-win formule is. De sprankelende wisselwerking tussen adverteerder, journalist en marketing resulteert immers keer op keer in een succesverhaal. Native storytelling werkt écht op voorwaarde dat het gemaakt wordt door ervaren storytellers. Het is en blijft een kunst om sterke verhalen te maken voor zowel print als voor digitale media.

Hoe maak je impactvolle brand storytelling?

Begin je verhaal met een ‘haak’ nl. een concrete vraag of probleem dat opgelost moet raken. Prikkel de nieuwsgierigheid van je lezer en zorg voor een boeiend verhaal dat vraagt om gelezen te worden. Maak zeker je klant de hoofdrolspeler in je verhaal over je merk, niet je product. Zo herkennen ze zichzelf als deel van je verhaal. Want je klanten zijn mensen en zijn van nature geen rationele wezens. Meestal beslissen we vanuit onze emoties en zoeken we vervolgens rationele argumenten om onze keuzes te verantwoor­den. Anders gezegd: we kiezen op basis van onze gevoelens. We kopen van merken die we leuk vinden en vertrouwen.

Volgende tips zijn basic en praktisch en komen uit onze ervaring

Wat wil je bereiken met je campagne? Wil je de naambekendheid van je zaak verhogen? Een nieuw productengamma voorstellen? Of meer betrokkenheid met je zaak creëren? Bepaal dus eerst en vooral het doel van je campagne.

  1. Klanten hebben een vraag/probleem/wens en zoeken de ideale oplossing
  2. Ga voor authenticiteit en transparantie. Zo bereik je een hogere betrokkenheid
  3. Houd native advertising echt native en publiceer enkel relevante content
  4. Kies het juiste medium voor de juiste doelgroep
  5. Gebruik sprekend beeldmateriaal
  6. Kies de juiste timing
  7. Herhalen, herhalen, herhalen

Niet zeker wat voor jou de beste aanpak is?

We bekijken graag samen wat voor jouw zaak en merk de beste oplossing is. Contacteer ons voor persoonlijk advies of vraag een offerte op maat.

 

Bronnen : Marketing voor de Madmen van morgen, Wim Vermeulen - marketingland.com 

zoek op onze website