5 redenen waarom je als KMO best blijft adverteren

Gepost op 16/03/2023

In deze competitieve en uitdagende tijden wordt reclame soms beschouwd als een luxe en het advertentiebudget vaak als eerste geschrapt bij KMO’s. Nochtans is zichtbaarheid voor je zaak in een snel evoluerende bedrijfscontext relevanter dan ooit. Wij geven jou graag vijf redenen mee waarom elke KMO zou moeten blijven inzetten op adverteren.

1. Je verhoogt de geloofwaardigheid van je zaak

De consument is anno 2023 vaak wantrouwig. De angst om met oplichters of onprofessionele zakenlui in zee te gaan, heerst onder meer door het overaanbod online. Via advertenties met kwalitatief beeldmateriaal en een professionele opmaak of getuigenissen van tevreden klanten, wordt het vertrouwen vaak versterkt en de geloofwaardigheid van jouw zaak verhoogd. Bovendien onderscheid je je zo ook van de concurrentie.

2. Je trekt nieuwe klanten aan

Het lijkt de evidentste reden om reclame te maken voor jouw bedrijf: nieuwe klanten uit je doelgroep warm maken voor jouw product of dienst. Door reclame in te zetten in meerdere kanalen – zowel print als online – kan je omzet stevig de lucht ingaan.

3. Je houdt bestaande klanten op de hoogte

Ook voor bestaande klanten is adverteren relevant. Zo houd je ze namelijk op de hoogte van nieuwe productinnovaties, promoties en andere aanbiedingen. Cruciaal om van een gewone klant een loyale klant te maken.

4. Je blijft top-of-mind

Wanneer je zichtbaar bent in een specifieke regio én dat voldoende herhaalt, word je top-of-mind bij de consument. Als ze als eerste aan jouw merk of zaak denken bij een bepaalde behoefte, zit je goed voor de lange termijn!

5. Je kan prospects makkelijk filteren

Door slimme marketing- en advertentieboodschappen kan je meteen de juiste doelgroep en leads aantrekken, die al warm gemaakt zijn voor jouw zaak. Zo maak je het verkoopwerk voor jezelf of het sales team ook iets makkelijker.

zoek op onze website